Anna Thoresen Skarboe Reell Medvirkning Oslo.jpg

ANNA THORESEN SKARBOE


anna@reellmedvirkning.no

Anna er daglig leder i Reell medvirkning og ansvarlig for drift, utvikling og kundeoppfølging i Reell medvirkning. Anna har bred medvirkningserfaring fra store prosjekter i blant annet Lillestrøm kommune og Nordre Follo kommune.

Annas engasjement for barn og unge har ført til at hun har tatt en Mastergrad i Pedagogikk med fokus på å tilgjengeliggjøre kunst og kultur for barn og unge. Hennes hovedfokus i oppgaven var på hvordan kultursektoren kan bruke teknologi og sosiale medier for å kommunisere med og nå ut til ungdom ved å samarbeide med dem.

Anna har vært en viktig bidragsyter for Reell medvirkning i utviklingen av metoder og gjennomføring av barne- og ungdomshøringer i nye Lillestrøm kommune. Hun har bidratt med å kartlegge og gi råd til kommunens arbeid med sosiale og kulturelle møteplasser for ungdom i nye Lillestrøm kommune. I prosessen har hun fasilitert medvirkningsprosesser for omtrent 1000 8.trinn-elever. 

Anna har opparbeidet seg erfaring innen teknologi og læring fra ulike bedrifter. Hun har analysert læring og kommunikasjon gjennom chatteprogrammer og fordypet seg i kunstig intelligens. Hun har også observert og undersøkt hvordan studenter og VGS-elever lærer av spill i undervisning. Videre har hun deltatt på seminarer og intervjuet forskere på feltet. Anna har også inngående erfaring fra barneskole. Hun har arbeidet som assisterende spesialpedagog og i den anledning forholdt hun seg til individuelle, tilpassede opplæringsplaner. Hun lærte blant annet hvordan man skal kommunisere med en yngre målgruppe, og med barn som nødvendigvis ikke har den samme språkforståelsen.

Pågående prosjekter Anna er prosjektleder for: 

  • Redd Barna sitt prosjekt for kartlegging av ungdoms medvirkning i kommunestyrer under Covid-19.

  • Kartlegging av motiver og barrierer for deltakelse i fritidsaktiviteter i Nordre Follo.

  • Innbyggermedvirkning for utvikling av Røa, for Røa Senter.

  • Redd Barna sitt forprosjekt for utvikling av digitalt verktøy for inkluderende aktiviteter for barn.